söndag 28 augusti 2011

DATORTRUBBEL!

Seglarna har kommit hem i eftermiddag. När jag ser den här
bilden är det inte utan att jag önskar att jag varit med -
 lugnt och stilla i hamn.
Herrn är nöjd med sin vecka. Det är däremot inte jag.
I onsdags vägrade datorn att koppla ner så jag har varit utan dator.
Jag som hade så gott om tid och hade tänkt läsa och kommentera
bloggar, skriva inlägg, göra gratulationskort och börja med
att skriva mat- och motionsstatistik. (5kg som skall bort).
Herrn var efterlängtad av flera skäll. Jag saknar honom, det är
 tomt här hemma. Men så är han också en som fixar när saker
 inte fungerar, som till exempel datorn. Det var bara att ta ut
 batteriet och sätta dit det igen.
 Lätt som en plätt om man vet hur man ska göra.
Det åskade i dag och strömmen var borta ett tag.
Alla apparater med klockor blinkar och tid måste sättas in.
Skönt att jag slapp det för jag tycker det är så jobbigt och
svårt att komma ihåg alla turerna .

Ja, nu vet ni varför det inte kommit något livstecken ifrån mig.
Allt väl och nu får jag titta vad ni haft för er under den
gångna veckan.

7 kommentarer:

  1. Här är det tvärtom...när det gäller datorer i alla fall!! Mannen i huset är noll intresserad, och därav har jag varit tvungen att lära mej en del, sen tar jag hjälp av sonen, fast det brukar jag inte alltid berätta här hemma...man vill ju glänsa lite!!
    Eftersom vi bor på landet så gäller det att vara snabb att dra ur alla kontakter så fort det börjar mullra, av nå´n anledning så blir elförsörjningen väldigt ojämn när det åskar och det tycker inte de flesta elektronikprylar om. Sist glömde jag telefonen, så nu har vi ny sådan...
    Ha´en bra måndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha! Allt är ju lätt som en plätt om man vet hur man ska göra. Det där batteri-numret, ja det fick jag också lära mig den hårda vägen. Nu har jag ett par fler trollerikonster på min repertoar om det skulle behövas. Men välkommen tillbaka i cybervärlden!

    SvaraRadera
  3. Åska och bo på landet, som jag gör, är inte bra för datorer, här dras det ur sladdar i ett kör!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Det är tur vi har våra gubbar. Förstår att din man var efterlängtad, speciellt då datorn inte funkade, hihi.

    Sv: Jag tror absolut svampen var giftig så jag bara körde över den med gräsklipparen :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lite smånyttigt är det allt att utan saker som tillhör vardagen men som man kan vara utan. Förstår dig jag har varit i samma situation. I sommar har jag att vara utan dator. Det är en helt annan sak. Så skönt. Tog tre veckor efter att jag kom hem från landet tills jag kände att det var kul att öppna datorn igen
    Ha en dag

    SvaraRadera
  6. Som sagt, på landet ute i skogen. Är det ett dj passande på de mörka molnen, dra ur och vänta vänta, sen har man inte tid längre att sitta vid datorn. Det lever jag med på sommaren. Det blir bara lite korta besök då o då Kram

    SvaraRadera