torsdag 17 november 2011

En dag går fort!

Egentligen är det nästan läggdags men som den kvällsmänniska jag är, känner jag inte för att gå till sängs.
Jag har suttit och läst och kommenterat några bloggar och kom då också in på bloggar som jag inte läst förr. Det är nästan ofattbart att det är så många människor som skriver om allt mellan himmel och jord.
Vad ska jag skriva om nu då? Är det någon som är intresserad av vad jag gjort idag? Inget märkvärdigt - ringt doktorn om min onda axel, strukit tvätt och besökt en vän som bor på ett äldreboende. Kan konstatera att där finns ingen vanskötsel. Idag hade det varit fotvård, skönt för äldre att få sina fötter omskötta. Ja, så spelade herrn och jag bridge på nätet någon timme, motparterna var från Amerika och Kina.
 En dag går fort och dagarna blir kortare och kortare. I kväll blev jag sittande vid TV. Hemskt med förskolebarnen som omkom i Kina. Skolskjutsar som har plats för 9-10 personer lastas fulla med 20-25 barn. Allt för att spara pengar, det verkar vara lika överallt, pengar sparas på skolor,barn och äldre. Konstigt det här med pengar och hur de fördelas. I min stad skall det byggas ett Äventyrsbad, men det finns inte pengar till skolsköterskor och kuratorer i skolan. Nu ska jag inte sitta och reta upp mig, då blir jag så pigg att jag inte kan sova.
Jag blev tillfrågad häromdagen vad jag upplevt starkast på våra resor.Nu fick jag en idé. Det ska jag skriva om i nästa inlägg. 

10 kommentarer:

  1. God kväl...!
    Jaha ja, hur hittade jag hit i denna sena timma? Jo, via min mångåriga nätvän Ingrid på Gotland. Så kan det gå :-)
    Ack ja, dessa pengar är jag så less på och när det sparas på "fel" ställen blir jag upprörd till max.
    Håller med dig, det är retfullt och irriterande men det värsta är väl att vi vanliga dödliga inte har något att säga till om? Visst, vi kan gnälla på bloggar/hemsidor till dödagar, men inget händer ju i alla fall.
    Skulle lägga mig "tidigt"...hmm..läsa ny bok och nu sitter jag här och skriver ner lite "pladder" i stället.
    Förmodligen har jag varit här tidigare för stenkatterna känner jag igen och dom är så fina så.
    En liten hälsning i sena natten får det bli med en undran över ditt intressanta alias: Polargrevinnan ;-)
    Hoppas att du sover sött nu och att irritationen lagt sig den också.
    Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  2. Ja här har du en till som inte går o lägger sig i det första taget men det vet du ju om...

    Vad trevligt om vi kan träffas o gå ut på en shoppingtur. Skulle du kunna lägga ut bild o länk till min tävling så att fler kan få chans att va me. Hä är länken: http://pockethexorna.blogspot.com/2011/10/pockethexorna-fyller-3-ar-o-firar-det.html

    Ha det bra o så ses vi snart!
    Kramis till er båda!
    <:D

    SvaraRadera
  3. Ja, du käre bloggvän. Tänk vad lätt de blir att man sitter och retar upp sig på det ena och de andra. Jag försöker att INTE göra det innan jag ska lägga mig....då blir det problem med sömnen.
    Ska bli intressant att höra vad du upplever som "starkast" av alla dina resor.
    Önskar Dig nu en bra helg. Njuut och ha det riktigt skönt.
    Kram från mig

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också leta runt bland nya bloggare. Väldigt intressant! Ska bli kul att läsa om dina resor. Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  5. Ibland kan man sätta sig framför datorn och vara precis nollställd, inget särskilt har hänt, världsnyheter och politik har radio och tv dragit runt flera varv så det känns uttjatat. Men så kommer idé smygande och plötsligt har man skrivit ett nytt inlägg. Många gånger är det dom små vardagshändelserna som är roligast att läsa om.

    Så roligt har det inte varit i vår by den här veckan sedan vi fått besked om att en bybo avlidit i en alltför tidig ålder, men jorden snurrar på och vi måste följa med.

    Nu väntar vi på snön som lär ska komma på söndag och bryta det som annars skulle ha blivit ett nytt rekord väderleksmässigt.

    Ha en bra dag i dag också!

    SvaraRadera
  6. Visst är det speciellt med bloggvärlden. Först sitter man där och tänker på vad man ska skriva. Det har kanske inte hänt något. Sen skriver man och upptäcker att andra läser det man skrivit. Kan det vara så att vardagen trots allt är det man känner igen och är trygg i. Då känns det varmt och mysigt att även läsa om andras. Efter tag så känns det som om man känner personen bakom bloggen. Rätt häftigt
    Ha en fredags kväll
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland är jag uppe sent, t ex häromnatten då jag såg clint Eastwood i "Broarna i Madison County". Jag försöker att inte sitta vid datorn för då blir jag pigg eller också retar jag upp mig på ngt och kan inte sova. Jag förstår att du blir arg på att de hellre satsar på äventyrsbad. Skolsköterskor och kuratorer har de inte råd med, men de behövs så väl i dessa tider.
    Hoppas du får hjälp med axeln. Ha en skön avkopplande helg. Ser fram emot ditt nästa inlägg.
    kram

    SvaraRadera
  8. Säger som föregående, ser fram emot ditt nästa inlägg...sen är jag nog lite som du, kan sitta och "uggla" här vid datorn fast jag borde sova för att vara pigg på jobbet dan efter...fast det sista verkar inte hjälpa hur mycket jag än sover!! Sen tycker jag det är intressant att läsa om och hur andra lever sina liv via alla bloggar, dels får man ibland insikt om hur bra man har det och sen kan man få inspiration till en massa olika saker!! För att inte tala om alla trevliga människor man träffar via nätet på det här sättet!!
    Å visst är det mycket hemskt som händer både här hemma i Sverige och ute i världen. Ibland måste jag stänga av allt för att orka, man får nästan ångest för att man har det så bra. Däremot kan jag med stolthet säga att på det äldreboende jag jobbar förekommer inte heller någon vanvård, och även om det finns få medel i kommunen så tycker jag personalen gör det yttersta för att sätta lite extra guldkant på de gamlas tillvaro.
    Nu är det dags att slå ihop de gröna, i morgon är det åter en jobbardag...
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Bridge på nätet är toppen. Och jag är också en tjej som vill sitta uppe om kvällarna. Det är extra mysigt i december av någon anledning tycker jag. Snart är vi där...

    SvaraRadera
  10. Hej !! Såg att du hälsat på hos mig så då får jag väl hälsa på hos dig !!! Datorn spottar och fräser som vanligt... Ser att du besökt ett "välmående" boende i din stad, och fann att det varkade vara helt O.K där!!! Har länge skrivit om att vi borde ändra beteckningen: äldreomsorg och barnomsorg, till just det : sorg om de äldre ock barnen !!! Har själv en äldre dement mor boende i Stockholm, kommunen driver boendet och det verkar mest vara personalen som inte mår bra där !!! Pass på lördagar fr 07.oo till 21.oo !!! Vem skulle orka det ? Vad gäller äventyrsbad och arenor av allehanda slag så är det ju bara skrytbyggen som kommunerna stolt visar upp !! Fast nedmontering av skolväsendet brukar ju tystas ned rätt så omgående. Kram från Gunilla

    SvaraRadera