torsdag 10 november 2011

Höst!

Det har varit en underbar höst. Det har blivit en hel del
bilder när jag gjort mina promenader. Underbara höstfärger.
Även vanligt gräs som skiftat färg är vackert.
När jag går i ett villaområde så syns det vem som har öppen spis.
Här är vinterbehovet iordninggjort.
Mera höstfärger.

Klockan är 4 på eftermiddagen och det är nästan mörkt.
Det ser ut som att det är fullmåne.
Vi har tänt lampor i alla fönster
Ja, jag vet det här med att spara el. Vi har i alla fall bytt
till energisnåla glödlampor.
Men du är ju bara i ett rum i taget, säger den förnuftige.
Jag håller med, men jag trivs att ha det lite upplyst i varje rum.
Elen är dyr, säger den förnuftige.
Ja, jag vet och om jag inte har pengar till elräkningen ska jag
tänka på saken. Ridå!
Tända ljus är vackert och hoppas att det är miljövänligt
För det går åt många ljus den här årstiden.

Hur ni än gör hemma i stugorna, trivs och må gott till tända eller släckta
 lampor. November är en tråkig månad.
Kanske kan vi bli uppmuntrade av årets glögg.
Den lär smaka kaffe, det låter inte gott - glögg ska smaka glögg.
Vi provsmakar nog i helgen. 

5 kommentarer:

  1. Det bästa med hösten är att man kan sitta inne och kura med levande ljus.....och längta till våren. Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Ljus och värme behöver vi i Novembermörkret!

    Glögg har vi inte smakat ännu. Kaffevarianten känns avig för mig också, som inte gillar kaffe.... Håller med till fullo -
    Glögg ska smaka just glögg!

    SvaraRadera
  3. Varje årstid har sin skönhet och hösten är kanske den som bjuder på mest färgprakt.

    Jag tänder de flesta lampor på nedervåningen där vi vistas mesta tiden. Jag tror vi behöver det ljuset den här årstiden även om det är konstgjort. Sen har vi en braskamin med glasluckor i köket och den här årstiden eldar vi mycket och ofta i den. Däremot är jag lite försiktigare med värmeljus och vanliga stearinljus, av rädsla för att glömma dom.

    SvaraRadera
  4. Jag gör precis som du, tänder smålampor i alla fönster plus några extra mysbelsysningar både elektriska och de som brinner med värmeljus. Önskar jag hade en sprakande brasa att värma mig med, men jag får nöja mig med en pläd och levande ljus.

    Kramis!

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig att november är en tråkig månad...men ack så vackra färger naturen bjuder på! Vackra bilder har du tagit!
    Älskar levande ljus, braskamin som knastrar... ger ro till själen. Vi har näääästan så stor vedtrave som du visade på en av bilderna.
    Trevlig helg!
    Må väl och ha det gott.

    SvaraRadera