fredag 27 januari 2012

Så här kan det vara när man fyller år.

Att bli väckt på sin födelsedag  med färskpressad juice och en
stor skål med melon,ananas och papaaya, vad kan man mer begära.
En stor kruka med orkideér hade herrn varit ute och köpt i en
trädgård en bit härifrån. Den står nu på terassen och förhoppningsvis
trivs den där under vår vistelse här,

Klockan 17 satt jag här med en underbar fruktdrink och jag var inte alls
ledsen att jag inte kunde dricka champagne. Jag var så glad och tacksam
att jag satt här och mådde efter omständigheterna så  bra.
Krabb-cocktail och grillade räkor stora som havskräftor blev mitt val .
Det är inte lätt att välja mellan cirka 50 olika rätter. Menyn var även på
engelska så man hade någon hum om vad man beställde.
Allt var underbart gott.
Räkor, krabba och lök mald och stekt  och
grillad bass blev herrns val. Jag smakade och det var lika gott
men med helt olika smaker än
 mina rätter.
Redan vid 18-tiden börjar det skymma. Det var mysigt att sitta i mörkret
med tända ljus och lyktor på borden och inte att förglömma, det var 24 grader.

Thailändarna älskar blinkande ljus i träd och buskar. Så här såg det ut när
vi lämnade restaurangen. Jag föredrog de levande ljusen. 

Ja kära vänner, nu har ni fått vara med på min 80-års dag.
Så klart att ni också skulle vilja ha en sådan här födelsedag men
bättre sent än aldrig.


14 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen och tack för att jag fick ta del av den. Underbara foton och du ser ut att njuta av din födelsedag och alla andra dagar i solen och värmen.

    Hit till gamla Svedala har vintern kommit och jag tror att större delen av vårat avlånga land nu har snö och en temperatur som håller sig under nollan? Lovar att du inte missar något när det gäller den biten. ;) Fortsätt du att njuta av sol och värme och allt annat gott som Thailand har att erbjuda.

    Grattis kramis! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken underbar mat och grattis på födelsedagen. Hoppas att den här vistelsen gör dig gott både till kropp och själ!
    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Sådär önskar jag oxå någon födelsedag! Grattis !

    margareta

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!

    Vilken upplevelse du har och är med om! Den är du väl värd, njut nu!

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott och tack för att jag fick vara med en stund på din dag.
    Man kan nästan känna den sköna bärmen genom skärmen och känna dofterna.
    Kramar Birgit

    SvaraRadera
  6. Då får jag väl också gratulera Dig på födelsedagen. Men 80 kan jag absolut inte gå med på. Då är Du piggelin.Vill ha receptet.



    kram Mi

    SvaraRadera
  7. Nu undrar jag om du skojar med oss, visst är det 70 du fyller?
    I vilket fall som: HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!!!
    Fortsätt och njut!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS! Hoppas att du fortsätter att ha en så fin vistelse. Njut litet för mig också!KRAM

    SvaraRadera
  9. Nej, bättre än så där kan man väl knappast ha det. Så underbart med sol och värme, vackra vyer, underbara frukter och god mat. Jag njuter bara av att se bilderna, hur ska inte du då njuta.
    En stor grattiskram på födelsedagen fastän du behagar skoja lite med oss.

    SvaraRadera
  10. Ett jättegrattis från oss här i Mälardalen. Ni verkar ha det underbart. God mat, härlig värme och så har ni ju varandra. Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis, grattis himmel vad det ser fint ut. Jag hoppas ni får njuta å ha det gott i värmen. Det kanske kan göra gott åt din rygg att få bada i en varm pool å vistas i denna härliga miljö.
    Ha det fint/kramen

    SvaraRadera
  12. Grattis igen och vilken fin dag du hade. Jag skulle gärna byta till fruktdrinkar. Dom såg ju smarriga ut. När man ser bilderna riktigt känner man värmen som strömmar ut. Lite annat än våra -10 grader. Fortsätt att njuta ni det är det man ska på äldre dagar
    Kram

    SvaraRadera
  13. Ser att jag missat din stora dag! Grattis så här lite i efterskott! Fira kan man ju göra i flera dagar - särskilt om man har det så där ljuvligt som du! Vad gör det att man får avstå det där med pocenten i....

    Håller tummarna för att din rygg ska sluta spöka för dig snart!!

    SvaraRadera
  14. Men himmel och pannkaka. Inte visste jag att du hade gått och fyllt vuxen :)
    Man får gratulera så innerligt. Härligt har du det också ser jag. Njut viadare!

    SvaraRadera