tisdag 17 januari 2012

Skönt med värme.

Visst var det till Thailand vi skulle resa. Nu sitter jag på balkongen och skriver. Det är 25 grader och mycket behagligt. Klockan är 21.45 lokaltid.
Lite strapatser har det allt varit, det år en lång flygresa. Den här bilden tog jag på flygplanets tv-skärm.
Vi flög med Thaiair från Zürich. Vilken service och mat det var och allt ingick.
Nu sitter jag här och när jag tittar upp är det denna vy jag har framför mig.
I morgon när jag står på balkongen så är det de här bilderna som jag ser.




 Himmel och hav flyter samman, Till stranden är det cirka 10 minuters
promenad. Vi har inte badat ännu.  Idag har vi varit inne i Pattaya 
och handlat.Vi har tänkt att laga lite mat själva men att äta ute är billigt
 så vi unnar nog oss det ibland.


Min rygg mår inget bättre men jag har fått medicin som tar bort värken.
Nu hoppas jag att värme och avkoppling skall göra mig bättre.
Jag har tid för magnetröntgen när jag kommer hem och det är den 
16 mars. Det hinner bli många rapporter härifrån, hoppas ni inte tröttnar.
 
 I morgon bitti blir det vattengympa i bassängen. Sjukgymnasten har skickat
med program.

Vem som vann gissningstävlan får ni veta i nästa inlägg.

8 kommentarer:

  1. Åååå vad det ser härligt ut! här hemma är det bara skitväder, regn o rusk ena dan och minusgrader nästa, snorhalt. Så njut som bara den av värmen.
    Kramis från en som är lite avundsjuk, snällt avundsjuk.
    Inger

    SvaraRadera
  2. Låter som en dröm, en härlig dröm, men för min del så kommer det få fortsätta att vara en dröm, tills någon från Postkods lotteriet knackar på min dörr. Då drar jag också iväg! ;)

    Ha det underbart i värmen och jag ska med glädje fortsätta följa ditt semester bloggande. Att vara lite avundsjuk är en sak, men missunnsam utav mig har jag aldrig varit.

    Kan lova att du inte missar något mer än ruggväder här hemma i Svedala. Hoppas sol, värme och vattengympa får din rygg på bättre humör, så du riktigt kan njuta av en massa trevliga upplevelser.

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Det där såg då inte direkt otrevligt ut!! Förstår också att det gör gott för kroppen, inte bara själen. Det är precis så man ska göra, unna sej gott när man kan!! Så det ska bli väldigt intressant och roligt att läsa fortsättning på din semester.
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så klart vi inte tröttnar. jag gillar dina reseberättelser. Kan man inte resa själv får man resa genom andra. Så härligt det ser ut
    Njut nu och lev livet
    Kram

    SvaraRadera
  5. Aldrig att vi tröttnar.
    Härliga berättelser och fina bilder.
    vi vill ha mera.

    margareta

    SvaraRadera
  6. Härligt!!! Så jag gissade rätt.... :-) Thailand är ett ljuvligt land att vistas i för oss nordbor denna tid på året. Hela året förstås - men särskilt nu när det fortfarande är mörkt och kallt här hemma. Två månader i landet där solen alltid ler kan aldrig vara fel.
    Gör gott för både kropp och själ.

    Suck - jag vill också... Men vänta bara - när jag blir friherrinna på riktigt....

    Njut av alla krafter nu - Värme och vila gör susen för din rygg ska du se.
    :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder du bjuder på. Tror inte jag vill titta ut genom mitt fönster mer på ett tag nu. Ha dte gott i värmen.

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt!!!!! Så det "bidde" Thailand! Håller tummarna att värken försvinner av värme och avkoppling. Blir spännande att läsa om era äventyr och upplevelser.
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera