fredag 10 februari 2012

Paradiset finns på Koh Samet!

Vi blev bekanta med ett par, Gunnel och Gunnar från Stockholm
 som berättade att de varit på ön Koh Samet och tyckte de funnit en underbar plats där. De tänkte åka ditt igen några dagar och vi följde med. Det blev nästan 3 dagars vistelse i paradiset.

Den här gången letade vi rätt på en riktig båt som kunde ta oss till ön, aldrig mera
någon katamaran som studsar fram på vågorna.
 Men lite strapatser måste det bli. Här åker vi motorcykeltransport ut till
 piren där vår båt låg. Hjärtat i halsgropen i de 5 minuter som färden varade.


 Den här farkosten tog oss iland. Jag var glad att jag fick sitta.
Den här ön är mycket populär inte bara för turister utan även för
thailändarna som åker över dagen och badar. Vi skulle inte stanna här
utan fortsatte med taxi som bara tog 5 minuter. Det var inte långt att gå
men med väskor och i 30 graders värme så föredrog vi taxi.
Det var berg- och dalbana så när vi skulle hem gick vi och väskorna
fick åka taxi.

 Vi blev förtjusta i Sangthian beach - stugorna låg inbäddade på sluttningarna.
Här till vänster bodde vi i en lite modernare stuga.

25 meter ner till stranden och där var ingen trängsel.


Det var inga påträngande försäljare som det är på
de större stränderna. Mannen som sålde frukt dök
upp då och då och var välkommen. Han hade en kyllåda som den uppskurna frukten låg i. Jag tyckte
synd om honom, det måste vara tungt att bära både
fruktkorg och kyllådan på axeln.
Mannen på bild sålde bröd och kakor. Vi gillade en
sorts riskakor som var knapriga och söta.


Här var det härligt att vara. Ligga och läsa och höra vågornas skvalpande.
Så klart ett svalkande dopp då och då. Det var visst 28 grader i vattnet,

1 timmes massage var härligt. Lite engelska talade "min" flicka och hon
tog det lugnt med ryggen och axeln.

Idag har jag inte haft någon längtan att gå ut i solen. Vi har varit och

 handlat. En bil kör varje dag till en stor matvaruaffär. Det blev mycket
frukt, nyttigt och gott och det är billigt.

9 kommentarer:

  1. Men du vart har du kommit? Närmare paradiset än så där kan man väl inte vara. Så glad för din skull att ni har det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Massage, frukt, 29o = paradiset

    margaareta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du bjuder på! Underbart!
    Vilket pardis ni hamnat i.
    Jag känner mig hedrad att du har tid att kika in till mig från ditt pardis :)
    Fortsätt njut och må!
    Kram kram från ett kyligare norrland ;)

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt att få följa dig på din resa genom alla fina bilder du visar.
    Ha det fortsatt skönt och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut! Förstår att ni njuter. Skönt för dina leder med lite värme! Vi åker om några dagar till ett annat land och blir borta till våren kommit till Swedala.
    Var rädd om Dig! Ha det sååå skönt!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Ni verkar ha det helt underbart.

    SvaraRadera
  7. Så underbart det ser ut. Och så mycket god frukt du kan njuta av. Rena Paradiset! Kram

    SvaraRadera
  8. Rakt in i paradiset:) jag tar en solstol där vid vattnet o lägger mig för att läsa vidare i den blogg jag just nu befinner mig för första gånger.

    Hej hej, så gutt Ni har det, blir allt lite avvis:)

    Kramiz Ankii

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Ni ser ut at ha det riktigt fint men också en del strapatser som kräver både god fysisk och psykisk kondition.
    Underbara foton har du tagit och det är ögongodis det.
    Hoppas att du mår bättre i värmen!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera