fredag 13 april 2012

SÖMNLÖS!


 Alla vet väl hur det är att inte kunna sova. Man vrider och vänder sig och börjar räkna får. Hela rummet var fullt av ulliga saker och jag blev irriterad och steg upp. Jag satte mig vid datorn, klockan var 3 på natten, och skrev några kommentarer. Gogglade på "räkna får" och det fanns 3.680.000 stycken bilder. En av anledningarna att jag inte kunde sova var att jag hade ont. Googlade på ont i nacken, 187.000 bilder. 
Den här bilden säger precis hur jag kände mig. Satt i ett skruvstäd som med jämna mellanrum skruvades åt. Doktorn har skrivit ut  ett plåster som ska förse min nacke och rygg med smärtlindring under en vecka och ska då bytas ut med ett nytt. Jag får väl ge plåstret en chans för i kväll skruvas det inte åt så hårt. 
Fredagskväll =  Let´s dance. Jag älskar programmet. Glömmer till och med att jag har ont. Att dansa har jag gillat. Nu får jag nöja mig med att titta på dansen. Roligt att titta på alla klänningar - mer eller mindre vackra. Jag tycker att i kväll blev det fel par som fick lämna programmet.
Middagen i tisdags blev lyckad. Den här buketten fick jag - jag har ju fyllt år och det firade jag i Thailand.



9 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott och så håller jag tummarna för att du får sova gott i natt!

    SvaraRadera
  2. Hej Viola !

    Tycker som Du. Camilla skulle fått vara kvar, men kanske hon ville röstas ut.Det är ju folket som bestämmer. Denna vackra klänning WOW.
    Kläderna är så fina.Ja tänk så man har dansat, ett minne blott.

    Kunde knappt sova heller i natt det var för ljust p.g.av.snön som fortfarande vräker ner.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Trist att ha ont och att inte kunna sova av den anledningen. Sömnlöshet i sig är ju också tråkigt. Let´s dance är ett av mina favoritprogram, rörelseglädje och flärd och därtill musik. Oförargligt program för stora och små. Buketten var vacker, ja jag minns ju din 80-årsdag, hm hm, i Thailand. Så är det när man rymmer iväg, det blir efteråtfirande i stället. Grattiskram!

    SvaraRadera
  4. Jag har en badkompis som använt det där plåstren. Hon har varit väldigt nöjd så jag tycker du ska ge det en chans. Fördelen är, vad jag förstår, en jämnare smärtlindring och att det skonar magen. Det är ju skit att du ska behöva ha så ont.

    För första gången på flera säsonger så njuter jag också av Let´s dance. Sambon är inte så förtjust i dans medan jag älskar att dansa. Så förr om åren har jag fått avstå för att han velat titta på något annat program. Den här säsongen är det inget som krockar, till min glädje.

    Jag var en riktig danshoppa i min ungdom. Numera får det bli några stilla danssteg i min ensamhet på köksgolvet. Sambon vägrar.

    Jag njuter också av de vackra kläderna och hur vackert en del dansar. En jag fastnat för är Anders Timell. Inte för att han dansar vackert, för det gör han inte. Men han verkar vara en så trevlig människa och när man ser i green room så verkar han vara den som ständigt är där och peppar och tar hand om alla andra. Det är många som verkar trevliga.

    SvaraRadera
  5. Usch, så jobbigt med värk! Det hjälper väl inte hur många får du än ser hoppa. Har man ont så kan man inte koppla bort det. Hoppas du får sova i natt. Kram

    SvaraRadera
  6. Låter inget vidare, värme lindrar också...

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott. Vad trist att du inte haft matlust och sover så dåligt. Värk kan verkligen ställa till det. Hoppas plåstren hjälper. Lammkött är så gott och det äter vi allt för sällan här hos oss. Att bo mitt i city är praktiskt och lättsamt. Jag bodde så innan vi flyttade hit och nu ska jag söka mig in till stan igen.

    Jag har också dansat otroligt mycket i mina dar..redan som tvärung så samlade vi ihop oss ungdomar och åkte ut i byarna på danser. Nu har min värk gjort så att det inte är lika lätt att dansa.

    Önskar dig en fin fortsättning på helgen

    kram
    Ingrid

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt att du ska ha så ont. Jag får hoppas att du får något som lindrar i alla fall.
    Jag förstår att ni har trevligt när ni alla träffas i tjejgänget och äter och pratar och kollar samma film varje gång. Kul!
    Ha en fin söndag och många kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Förstår din frustation. Det där med värk som stör nattsömnen är inte bra! Hoppas, hoppas att du får hjälp. Ska hålla mina tummar. För en god nattsömn är såååå viktigt!
    Skickar dig en kram via datorn!

    SvaraRadera