söndag 17 februari 2013

Det blir kryssning i Medelhavet!

 Det blir en KRYSSNING i 11 dagar.

Här ska vi bo .
Fartyget utgår från Venedig och lägger till i hamnar i
Dubrovnik - Rom - Sorrento - Catania på Sicilien - Valetta på Malta -
Kotor i Montenegro och Split i Kroatien.
I varje hamn anordnas utflykter.
Nu ska jag börja att läsa om platserna vi ska besöka.
Det lär bli många inlägg om den här resan och jag hoppas ni
följer med mig på vägen - förlåt havet är det ju.
Jag skulle lotta ut "något" till den som gissat på rätt resa.
Av 20 stycken var ni 7 som gissat rätt.
Jag drog nummer 3 och det var Yvonne med bloggen
Skåningen som ska få något som jag köper under resan.
Ett tröstpris är ni alla värda som röstade. Jag köper  "något"
och lottar ut det när jag kommer hem. Alltid kul med
överraskningar.

Det är grått och trist väder - har solen tagit semester?
På promenaden igår såg till och med änderna ut att tycka
det var trist.

Vi ska pigga upp hos med att gå på Lars Wallins utställning och


titta på alla hans fina kläder. Fotot är från Aftonbladet som hade en stor
artikel  om honom. Jag återkommer.

15 kommentarer:

  1. Wao...vilken semestertipp. Önskar er en skön resa.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snacka om resa, vilken lyx och så härligt! Ojojoj! Njut!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar resa. Ska bli kul att läsa lite resereportage längre fram. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  4. Det låter ju helt underbart. Undrar vad båten heter? Min svärson har varit med på en sån kryssningsbåt flera år i rad haft musikunderhållning. När båten har legat i Catania har Eva och barnen varit där och träffat honom.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli en härlig resa!!!!!Det är svårt att sätta betyg,man får inte blanda in känslor. Jag och Gunilla (min arbetskolega)vi hade enskilda samtal med eleverna 3ggr/termin.Så visste eleverna vad de var bra på och vad de skulle förbättra! WOW!!!! Vann jag!!! Vad kul! Skulle vara kul att träffas! Min adress är Yvonne Bengtsson Stampvägen 7 24331 Höör! Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken lyxresa! Det kommer att bli härligt och jag ser fram emot dina inlägg! :)

    SvaraRadera
  7. Det ser riktigt trevligt och lyxigt ut!! Egen kuppe med utsikt över nejden.... Spännande att få se bilder från kryssningen sedan!

    SvaraRadera
  8. Det låter som en riktigt härlig resa. Bara njuta och ha det bra. Det är ni väl unt bägge två, speciellt du nu när du återhämtat dig från den hemska borrelian. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gissade på två, men båda var fel. Men jag förstår ditt val fullt ut. Har goda vänner som gjort sådana kryssningar och de är väldigt nöjda. Det ska bli kul att följa dig på bloggen om du nu hinner blogga Jag har hört att det är mycket mat och dryck på de där båtarna!

    SvaraRadera
  10. Hej, Viola!
    Grattis till ett bra val! Jag vill minnas att jag skrev mig "varm" om just kryssningen och kanske även nämnde att jag arbetat som landtursguide på en kryssning som gick till Afrika anno 1973-74. Såklart jobbade jag även ombord...på den tiden gjorde man ALLT och lite till för att passagerarna skulle trivas. Men Göteborg - Sierra Leone inkl. stopp på vägen tog 30 dygn och var lite väl mastigt men mycket intressant.

    Ska blli jättekul att följa med dig på denna resan, ser jag verkligen framemot!

    Gott att du har hälsan så att du orkar resa och detta är ett bra alt. Slippa packa upp o ner utan paus.

    Utgår fr. att du flyger till Venedig och hem fr. Kroatien...?
    Kroatien är hur vackert som helst har jag sett på mitt favoritprogram på TV som snart börjar. "En plats i solen, hemma eller borta" på TV8 varje dag 18.00. Så snart ska jag ut o resa igen med TV...billigt och bra!

    Ingrid undrar vad fartyget heter och det gör jag med ;-)
    Härligt att ha detta att se framemot och förstår att du är glad :-)
    Varm kram, Agneta

    SvaraRadera
  11. Ja där ser man jag gissade fel men vad fint ni kommer att få, låter så härligt.
    Ha de gott/kramen

    SvaraRadera
  12. Nu blir jag lite avis. En så´n härlig resa du kommer att få. Jag väntar redan på dina bilder.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  13. Säger som de flesta andra här ovanför...nu blir jag avundsjuk!! Eller...det är du verkligen värd, man behöver lite uppmuntran och något att se fram emot när man inte mått alldeles hundra på länge. Att jag sen gissade fel...tja, så är det!! Å ser att du ska besöka Valetta, hoppas du får tid att strosa runt där. En mycket gammal stad, med många gamla fina hus. Roligt också att mest hela befolkningen pratar engelska, även om de äldre har ett något annorlunda uttal så kan man alltid göra sig förstådd och bli förstådd. Ska bli spännande att följa dej på resan här via bloggen!!
    Mindre spännande är vädret här...jag som tänkt mej några dagars fotoutflykt med barnbarnet, så grått så det är ingen idé. Det får bli nya planer istället.
    Ha en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinnaren och grattis till dig som ska får njuta av en riktig höjdarresa!!!

    Låter som en perfekt grej att göra efter denna kalla långa vinter :)

    Tusen tack fina du för kryapåhälsningen jag fick♥

    Det värmde ska du veta

    Ta hand om dig
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera