lördag 9 februari 2013

Mer snö - jag längtar bort!

Nu har det snöat i flera
dagar. Visst är det vackert
men obekvämt att pulsa
i snön. Snöröjningen
kunde vara bättre.
Skidåkarna och övriga
vinter-idrottare jublar väl.
Jag vet - vädret kan inte
passa alla.
Jag tittar på bilder där det
är sommar. Jag håller på
att sortera och redigera
foton. Jag har kommit till
september.
Jag har också tittat på bilder som visar vår semesterresa den 15:de juni.
Jag hade ett inlägg den 20 januari "vart är vi på väg".
Du som inte röstat på vart vi är på väg har nu en sista chans. Priset blir något
jag köper på resan. Jag lovar - det blir något fint.
Vi valde mellan de här resorna:
   
FLORIDA,                                    

KRYSSNING  I MEDELHAVET,
.
    
SAFARI OCH BADSEMESTER I KENYA, 

BILSEMESTER I SCOTLAND

ELLER EN RUNDTUR PÅ ISLAND.

Ni var många som röstade på mitt förra inlägg och nu får ni 
som missade inlägget en  CHANS  att gissa - vart vi är på väg.

Vi följer serien "På spåret".  Det är final på fredag och det ska
bli spännande och se vem som vinner.
Det är många fina platser vi fått se i programmet och mycket
"vetande". Jag gillar program där man kan själv kan deltaga,
och ibland blir det " bingo ".

Ha nu en trevlig helg och  jag hoppas att ni alla får en fin och
trevlig vecka. Vi ses nästa lördag och då får ni veta vem som vunnit -
vad - det blir en överraskning.   


10 kommentarer:

  1. oj så mycket ni sett, förstår att du längtar :)

    SvaraRadera
  2. Det här har jag missat...går det att bra att gissa i detta inlägget eller...,jag tror att ni är på väg till Skottland.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha något att se fram emot den här årstiden. Visst, du har alldeles rätt, vädret kan inte passa alla, men just nu tror jag det passar ytterst få!! Tycker alla klagar på väglag och snö, och de som vill ha snö de åker ändå till fjällen verkar det som.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag pratade med en vän igår och sade att i har nog snö i två månader till, så det gäller att hålla ut. Det är inte så kallt men svårt att ta såg fram gående. Februari brukar gå fort och sen är det påken, Jag gissar att ni åker till Florida.
    stor kram

    SvaraRadera
  5. Jag följer också På spåret och tycker det är väldigt intressant. Kul när man känner igen en del platser och tom kan svara rätt på nån fråga. Kram

    SvaraRadera
  6. Jag hänger på i din längtan...den börjar bli stark nu...vill ha värme och ljus...
    Ojoj så mycket vackra bilder du har att plocka fram och njuta av och drömma dig bort med :)

    Jag tror du väljer en kryssning i Medelhavet...skulle nog jag gjort..hihi...

    Hoppas du får en fin start på veckan vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Alltså min drömresa skulle nog bli Kenya med safari så det gissar jag på:o)

    Det finns ju så fantastiskt många platser att resa till och det är svårt att välja.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Å, tack för ljuvliga bilder med sol och värme!
    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  9. Vart det nu bär iväg så blir de nog skönt.
    Ha en fin Alla Hjärtans Dag/kramen

    SvaraRadera
  10. Hej hopp. Jag vill inte heller ha mer snö. Jag kan inte förmå mig att tycka om det heller när det aldrig är någon sol. Jag kräver sol och högst (lägst?) -4 grader. Jag kan nu och då påminna mig om hur härligt det var med en skidtur, choklad i termos och SOL. Men det var lääääänge sen det.
    Ang. resan så tror jag på Scotland för dit skulle jag ha åkt :) Kram!

    SvaraRadera