lördag 23 februari 2013

Vackra klänningar och ljuvliga tulpaner!

I går kom vi äntligen iväg till
Lars Wallins utställning på
vårt museum.
Lars Wallin  har lite anknyt-
ning till Västerås där han gått
några år i skola.
Jag var på Waldermansudde
när han visade sina kläder där,
men det var så mycket folk
att man hade svårt att komma
nära montrarna och kunna
läsa om kläderna.
Det var mycket vackert att
titta på.
Bilden till vänster är från
visningen på Waldermars-
udde och den hittade jag
på nätet. Jag gillar den
turkosa klänningen.
Ringningen kanske kan
minskas, det passar nog mig bättre.


Det är gott om plats i vårt museum, som numera finns i
nedlagda industri-lokaler. 


11 st montrar finns på utställningen som pågår till
den 3 mars.
Ja, det var lite flärd och jag är säker på att många
kvinnor har sett sin drömklänning på utställningen.

Själv drömmer jag om vår - porlande bäckar,blåsippor
och tulpanrabatter.

En bukett dubbla rosa tulpaner fann jag i blomsterhandeln.
De kom från Ekerö och bara det gjorde att jag betalade
30 kronor mera än vad Hollands-tulpanerna kostade.
På en del stjälkar trängdes flera blommor.
I dag har tulpanerna slagit ut och ser inte ut som tulpaner, men vackra
är de.

Det är lördagskväll. Vi var på Coop Extra i eftermiddags.Stora affischer
vad vi ska äta ikväll när vi samlas kring melodifestivalen.
Vi har ätit lammstek i kväll och det finns inte en ostbåge, chips eller
popcorn i huset. Så vi kan inte se på festivalen. Vi har visst någon film
inspelad som vi kan se och till den kanske det går bra att ta ett glas vin.

Ha det bra alla bloggvänner. Ha en bra helg!

13 kommentarer:

  1. Hoppas du har en fin lördagskväll. Jag tittar inte heller på melodifestivalen.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha det bra du med .... och du missade inte så mycket från mellot...vi kollade ...mest för tonåringarnas skull...familjemys...du vet...och mellot var väl så dääär :)
    Ha det bäst
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Lars Wallin gör verkligen vackra kläder. Det hade inte varit helt fel att få äga en sådan. Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Det är väl allas dröm att få bära en sådan där vacker klänning, men tyvärr så blir det oftas enbart en dröm.
    Det var nog många som satt bänkade framför TVn och såg Melodifestivalen, även jag och mannen, men vi tyckte det var den sämsta av alla.
    Det var mycket bättre förr, tycker jag i alla fall. Det är väl åldern, ha,ha.

    SvaraRadera
  5. Hej, Viola!
    Kläder har blivit konst numer eller har väl alltid varit kanske. Att spara kreationer fr. olika tidsepoker och visa upp på olika museer är kul. Trevligt att få en titt på vackra kläder som du visar upp här men kan tänka mig att priserna är mindre trevliga :-(

    Tulpanerna är ljuvligt vackra och lite annorlunda än de gamla vanliga så de är värda sitt pris tycker jag allt.

    Mellodifestivalen ser jag ej på nunmer det blev mest förr när dottern var liten. Inte alls min musiksmak och håller med föregående att det VAR bättre förr! Oavsett vilken ålder vi har... ;-)

    Ha det så bra vännen! Kramen, Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilka skönheter, såväl klänningarna som tulpanerna!
    Jag köper numera mina tulpaner i blomsterhandeln efter att ha fått gamla, skadade buketter på ICA. De ser helt OK ut men efter ett dygn kommer skavankerna.
    Vi såg festivaleländet tillsammans med dotterfamiljen. För barnbarnen är det ju en höjdpunkt på programfronten. Det blev morots- och gurkstavar och en godisskål efter en god middag.
    Kram
    Ingabritt

    SvaraRadera
  7. Wallin designar vackra klänningar, men priset är väl därefter också. Tulpaner ska man frossa i nu. De var verkligen vackra som du köpte. Har just nu tre katter hemma och än så länge går det bra. Jag tittr inte nu för tiden på melodifestivalen, bara när jag har varit khos barnbarnen.Idag skn slen då jag ogmin promnad och det var skönt i luften.varma kramar

    SvaraRadera
  8. Det var många fina och vackra klänningar.
    Tulpaner ger en sådan vårkänsla och lyser upp när man har en bukett på bordet.
    Det var ingen melodifestival här och inga chips eller ostbågar heller.Klarar mig väldigt bra utan det...
    Önskar dig en skön och bra vecka
    Kram Birgit

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska kreationer! Kul att studera - och drömma....
    Tulpaner är bara såå vackra. Särskilt de dubbla. Måste bara ha en bukett på bordet.

    SvaraRadera
  10. Tack för besöket på min blogg. Kul med nya bekantskaper från kors och tvärs i vårt avlånga land. Alla längtar vi nog efter våren, speciellt vi som bor i Skåne då vintern hos oss är mest grå och trist och 0-gradig.

    Hälsningar Heléne

    SvaraRadera
  11. Hej på dig. Det är inte ofta jag läser bloggar eller skriver nu för tiden. Nu hamnade jag hos dig och såg att det var en resa på gång. Låter ju helt underbart att kunna se så mycket intressant och kombinera detta med en kryssning. Lars Wallin är ju en av de få klädskapare jag känner till. Mycket snyggt som även kan bäras av en "helt vanlig" person. Jag fastnade för den röda bilden. Så snyggt och lagomt vågat
    Kram på dig och ha det så bra

    SvaraRadera
  12. Åh vilka härliga aftonklänningar. Sådant använder vi vardagsmänniskor inte längre.

    Jo säkert de som går på I afton dans-ställen. För mig är det slutdansat. Kanske bara hemma till husbehov.

    Ha en finfin helg Du med-

    Kram Mi

    SvaraRadera