måndag 22 september 2014

50 % bättre syn!

Äntligen ser
jag klart med
ett öga och
kan även
läsa liten
stil.
Det är fem
dagar sen jag
opererades för
för starr och
om cirka en
månad skall
andra ögat
få se hur världen verkligen ser ut. Det är många böcker som väntar på att bli lästa
"Man kan blunda och låta någon annan läsa" säger Gunilla Dahlberg men
jag gillar inte talböcker. Härligt att de finns för de som behöver eller enbart
gillar dem.
Nu kan jag lösa dagens
korsord utan förstoringsglas.
I förra veckan ringde
jag in lösningen och
fick vinst - fyra
Triss-lotter dock utan
någon vinst.
Vinsten får vara att jag
ser bättre.


Idag har jag min 5:2 diet. Jag är ordentligt hungrig.
Lite tröst ser du ovan. Jag gillar tomater, särskilt de mindre.
De smakar tomater. Som godis för mig idag.

12 kommentarer:

  1. Skönt att höra att operationen gick bra!

    SvaraRadera
  2. Så bra att du fått bättre syn på ena ögat.
    Jaså, du kör 5:2 dieten...jag och min man håller på med Skaldemans LCHF
    Ska försöka gå ner 10 kg.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du ser så mycket bättre nu!
    Jag gillar också de små tomaterna. Jag brukar köpa en mix av röda, gula och brunlila tomater, det ser så trevligt ut och de är väldigt goda.
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tänk, vad dom kan fixa till det läkarna, det är fantastiskt. Och så ser du! Måste kännas underbart. Och jag tycker inte heller om talböcker, jag vill gärna hålla i boken! Men det är klart, en dag kanske det blir aktuellt och då är det bra att dom finns!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att operationen gick bra. Jag klarar mig ju tack vare utan op. Det var inte gråstarr jag hade utan det är ögonmusklerna som inte riktigt orkar med. Nu väntar jag på starka enkelslipade glas. Mina två olika progressiva räcker ett tag till. Vi har även laddat med bättre arbetsbelysning. Jag träffade världens finaste optiker som tog sitt jobb på allvar. Att se till att kunden skall se bra, inte sälja dyra glasögon till vilket pris som helst.

    Jag trodde inte heller jag skulle gilla talböcker. Men nu lyssnar jag ofta när jag sitter vid symaskinen. Däremot vill jag fortfarande helst hålla i en riktig bok när jag läser i sängen på kvällen.

    Jag har lagt upp ett 5:2 recept på bloggen idag som du får stjäla....:-)

    SvaraRadera
  6. Jag får ge mig iväg gtill optikern snarast, för jag har problem med mitt ena öga. Allt är suddigt på morgonen, men sen framåt dagen blir det bättre. Väldigt irriterande. Skönt att operationen gick bra. Kram.

    SvaraRadera
  7. jag har för mig att jag skrev till dig, att talböcker är inget för mig. Jag tycker bättre om att läsa en bok i handen. amin dotter älskar dessa talböcker hon gör massor med annat när hon lyssnar på dem. Hittar inte min kommentar så nu har jag skrivit en ny. Lycka till med 5.2 metoden.
    jag älskar maten för mycket, men lycka till Du. kram Hajan

    SvaraRadera
  8. Så bra, då blir det snart 100 procent bättre syn. Vet inte om du blir frestad men här ska nu stekas isterband. Gött.

    SvaraRadera
  9. Grattis till din 50% mera syn, så skönt för dig.
    Att kunna se bra är verkligen nr:1 i livet.
    Du vet väl att det finns talböcker, det lånar även jag och de som ser bra,det är skönt när någon annan läser för en, men det är personkemi tycker jag. Är uppläsarens röst ej i min smak eller vad jag ska säg då kan jag ej koncentrera mig, eller så somnar jag, ett bra sömnmedel, *fniss*
    En som jag gillar att höra läsa är Catarina Ewerlöv, hon kan ändra sitt röst läge hur hon vill och det blir mkt spännande.

    Må så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera

  10. Hej!
    Ett stort grattis! Gott att kunna se lite bättre för attans vad man blir handikappad.. :-(
    Önskar dig all lycka till framöver med synen!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar dig trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera