torsdag 23 juli 2015

Badliv och fågelliv!

Kanske kommer värmen om några
veckor och vill jag leka strandliv
och ta ett dopp, ja, då måste jag ha
en ny baddräkt., usch vad jobbigt.

Den baddräktstid nu kommer
när magen är för stor.
Då valkar bara sväller
och celluliter gror.
Generande behåring
lyftes fram i solens ljus.
Nej stunden verkar boring
vi stannar inomhus.

Dessa sanningens ord fann jag här
och jag lånade även bilden.



Jag är nog inte ensam att stå i provhytten och prova baddräkter och än är
den för liten, än är den för stor. Det har inte blivit någon ny baddräkt.
Den gamla går bra att sola sig i - på landet. På tal om sola,


de här andungarna låg och solade sig på en sten i dammen i 
Vasaparken. Mamman simmade och dök stup i ett, hon ville nog
inte vara med på bild.


En liten unge föredrog att simma runt.

Vasaparken är en liten oas. Det var en av de dagarna som det inte
regnade och många familjer hade picknick i gräset. och


jag gick och fotade blomsterrabatterna. Visst är det fina blommor,
men inte som vårblommorna som stod i rabatten förut.


.
Fast jag bor i en storstad så får jag på mina promenader
uppleva lite natur och fågelliv.

12 kommentarer:

  1. det var jättefina bilder, Jättefin vers också., och så sann.
    Jag skulle inte vilja visa mig nu i baddräkt, ännu mindre i Bikini
    Vet du jsg lånsr den bilden av dig. Skall bara ha den till ett mail
    skall inte visa den på bloggen. ha det bra lilla vän.

    SvaraRadera
  2. Bada naken i månsken, mysigt, ingen ser...

    SvaraRadera
    Svar
    1. (köp baddräkt till gravida, finns massa snyggt!)

      Radera
  3. Det finns en vers till på den braiga baddräktspsalmen.... Humor i min smak.

    Kul att jag hittade hit igen tack vare att du skrev hos mig.

    SvaraRadera
  4. Oj, du påminner mig om att jag också borde skaffa mig en ny baddräkt. Jag tror inte på så mycket badliv här hemma, men första veckan i september, ska jag åka till Barcelona med vår dotter. Räknar med att det blir lite bad och sol då. F.ö. jättefina bilder på fåglarna. Kram och en skön sensommar önskar jag dig!

    SvaraRadera
  5. Åhhhhh vilka små söta dunbollar!
    Jaaa du, vet precis vad du menar , blev ingen ny baddräkt här heller . Bra vers och fin bild.
    Tack för din kommentar, roligt, nu hittade jag till din blogg!
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Men vilka söta små änder! Man vill ju bara ha dom och gulla med dom och nästan hoppas att dom aldrig blir större. Fina bilder också!
    Baddräkt, det köper jag på nätet nån gång då och då och är dom bra köper jag ett par till på en gång och så får det vara så, jag orkar inte prova i provhytter, jag blir alldeles liksom övervarm då.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Baddräktseländet känns välbekant. Jag använder mest shorts och linne, eftersom jag är en stor badkruka. Idag går det bar med stövlar och regnkappa för det öser ner. Ha det bra.

    SvaraRadera
  8. Javisst lilla 'grevinnan' man behöver inte ha en trädgård, den kan man uppleva i en park m.m. naturen och allt det vackra finns överallt.
    Häftiga damer med kul rim-text till, *fniss*
    Änderna är så gulliga- oftast när de är små . . .

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  9. Den där baddräktssången har jag hört förr - den gör eländet man känner inför baddräktsköp lite lättare att hantera :-)

    SvaraRadera
  10. Vackra vyer från Västerås parker och natur, tack! Har haft bloggpaus 1½ månad och försöker återvända till bloggandet. Förstår att du också pausat ett tag. Baddräktssäsongen har väl börjat sedan länge, men själv badade jag inte i en sjö förrän i förra veckan i Värmland hos dotter o svärson. Barnen var kvar i stán! Jag köpte en bra baddräkt för tre år sedan då jag skulle fara på rehabilitering i Sigtuna (efter min lymfomcancer). Jag valde just det för att de hade bassäng. Den är med något längre ben ner på halva låret. Fann den på Hennes, inte speciellt dyr minns jag. Bryr mig inte så mycket om hur jag tar mig ut, är tacksam att få vara med. Igår var jag på SPA-dag med dotter och halvvuxna barnen vid Skeppsvike, det japanska. Underbart! Att ligga i varma källor med 40-tradigt vatten tog bort all värk. Lunchen var god. Sprödinbakad torsk. Nu hoppas jag att du får njuta av den fortsatta sommaren, augusti brukar ju vara en fin sommarmånad. Sköt om Dig! kram

    SvaraRadera
  11. Är Du inter riktigt bra lilla vän, det går ju fort att må dåligt i din och min ålder. Vi är ju lika gamla. Jag saknar dina inlägg, ditt sista var i augusti.
    Vad du än har för dig hoppas jag att du är nöjd i alla fall med ditt liv.
    kram från Harriet

    SvaraRadera